Monday, April 22, 2019

TIPS PENJAGAAN MUKA UNTUK KULIT MUKA KERING


Kulit wajah yang kenyal, dengan tekstur lembut, lembap dan sihat menjadi dambaan semua orang. Kulit wajah kering dan kusam akan mengganggu penampilan dan mengurangkan rasa keyakinan diri. Berikut adalah cara cara untuk mengatasi kulit muka kering, antaranya ;

        i.            Lebihkan buahan dan sayuran
Buah dan sayur mengandungi kandungan anti oksidanyang mampu mengawal  radikal bebas. Dengan meningkatkan pegambilan buahan dan sayuran, kulit muka akan kelihatan lebih cantik dan sihat. Tubuh badan juga akan lebih fit dan sihat.
                        
      ii.            Minum air putih yang mencukupi setiap hari.
Minum air putih sekurang kurangnya  8 gelas sehari,ia dapat membantu mengeuarkan toksin dalam badan. Pengambilan air yang cukup akan membantu tubuh badan terhindar dari dehidrasi yang juga menyebabkan kuit wajah menjadi kering dan kusam.

    iii.            Elakkan menggosok muka terlalu kuat.
Gerakan tangan yang terlalu kasar ketika membersihkan muka akan membuatkan kulit muka teriritasi dan terkopek.

     iv.            Cuci muka dengan sabun muka.
Gunakan sabun muka yang khusus untuk muka. Jangan gunakan sabun mandi sebagai pencuci muka. Ini kerana, sabun mandi mempunyai ph yang sangat biasa dan ini akan menyebabkan kulit muka terlihat kusam.

       v.            Pakai pelembap muka setiap hari.
Pemakaian pelembap muka amat penting untuk orang yang memounyai kulit muka yang kering. Guna pelembap muka yang mengandungi bahan bahan semulajadi seperti timun ataupun aloevera.

Image result for kulit wajah kering

#schadabeautyspa #bridaljb #spajb #spamuslimahjb # salonjb #salonmuslimahjb #jbsalon #salonbbu

No comments:

Post a Comment

Tebus rawatan kuku (manicure express ) secara PERCUMA

TEBUS RAWATAN MANICURE EXPRESS PERCUMA   Sila whatsapp maklumat diri anda  +6019- 8196019 untuk menebus rawatan manicure express secara...