Monday, April 22, 2019

Tips penjagaan kulit wajah berminyak.



Mempunyai kulit wajah yang berminyak memang merimaskan kerana kulit wajah lebih cenderung untuk timbul jerawat dan solekan atau make up yg digunakan tidak tahan lama. Berikut adalah beberapa contoh dan cara untuk mengatasi kulit wajah berminyak, antaranya ;

         i.            Cuci muka sekurang kurangnya 3 kali sehari, menggunakan pembersih muka yang sesuai dengan  kulit muka anda.
       ii.            Gunakan produk kecantikan wajah yang bebas kimia dan organic agar kulit muka lebih sihat dan cantik tanpa bahan kimia.
      iii.            Buat dan pakai masker muka daripada putih telur dan coklat. Coklat mengandungi anti oksidan yang tinggi dan mencegah jerawat yang diakibatkan oleh kulit berminyak.
     iv.            Lakukan terapi ais batu dan potong nipis timun serta gosokan ke bahagian wajah untuk mendapatkan wajah yang segar dan dapat mengatasi lebihan minyak pada wajah. Dinginnya ais batu dan timun dapat mengecilkan pori pori kulit.
       v.            Wajib menggunakan krim pelembap wajah serta banyakkan minum air masak kerana ia dapat mengawal kadar minyak berlebihan.
     vi.            Hindari makan makanan yg berminyak dan lebihkan makan buah buahan dan sayur sayuran agar kulit wajah lebih sihat.



#schadabeautyspa #bridaljb #spajb #spamuslimahjb # salonjb #salonmuslimahjb #jbsalon #salonbbu

No comments:

Post a Comment

Tebus rawatan kuku (manicure express ) secara PERCUMA

TEBUS RAWATAN MANICURE EXPRESS PERCUMA   Sila whatsapp maklumat diri anda  +6019- 8196019 untuk menebus rawatan manicure express secara...