Thursday, November 28, 2019

ATASI MASALAH JERAGAT

JERAGAT NI ADA TEBAL ADA NIPIS

KAMI ADA RAWATAN JERAGAT DI SCHADA BEAUTY & SPA

YANG BOLEH BANTU MEREKA MEMPUNYAI MASALAH JERAGAT DI WAJAH.


SEBELUM ITU, MARI KITA KENALI APA ITU JERAGAT PADA WAJAH



APA ITU JERAGAT?

Jeragat ialah tompok-tompok halus dan kecil yang memenuhi atau meumpuk pada muka seperti dahi, pipi, dagu,hidung dan kawasan sekitar mulut. Tompok-tompok jeragat ini biasanya berwarna kecoklatan dan warnanya lebih gelap daripada kulit asal dan ini menyebabkan tona kulit kelihatan tidak sekata. Bagi mereka yang memiliki kulit cerah, selalunya jeragat berwarna coklat manakala mereka yang berkulit gelap,tompok jeragat berwarna kehitaman. Keadaan jeragat ini lama kelamaan akan membesar kemudiannya bercantum dengan jeragat-jeragat yang lain dan akhirnya jeragat tampak lebih besar menyebabkan wajah kelihatan tompok-tompok dan tidak menarik.

KEMUDIAN KETAHUI PULA ANTARA PUNCA MUNCUL JERAGAT PADA WAJAH



Terdedah kepada sinaran matahari -  Sinaran matahari mengandungi sinaran ultraungu iaitu mudah dipanggil dengan sinaran uv ( Ultraviolet ). Sinaran ini terbahagi kepada beberapa jenis, pertamanya Ultraviolet A, cahaya ini terkandung paling banyak dalam matahari dimana ia mampu menembusi lapisan atas kulit dengan mudah. Pancaran UVA akan menyebabkan kerosakan pada tisu-tisu penyambung yang akan menyebabkan masalah kulit seperti jeragat malah lebih parah lagi menjadi kanser kulit.



Kedua bagi sinaran Ultraviolet B, pancaran ini adalah kurang berbanding UVA disebabkan UVB ini kebanyakkannya telah diserap pada lapisan ozon. Pancaran UVB boleh menyebabkan kulit terbakar atau mudah dikenali dengan kulit sunburn.

Pengambilan Hormon - Pil perancang kehamilah merupakan salah satu penyebab terjadinya jeragat pada kulit. Pengambilan pil-pil sebegini amat jelas diperkatakan sebagai punca muncul jeragat di atas permukaan kulit walaupun serseorang itu tidak mempunyai keturunan yang ada sejarah masalah jeragat dalam keluarganya.



Faktor Genetik dan Keturunan - Faktor genetik adalah sebab yang paling mustahil kerana pertalian antara seseorang dengan yang lain adalah dari aliran keturunan yang sama. Contoh datuk, nenek atau salah seorang ibu bapa mempunyai jeragat lantaran ada antara anak dan keturunan mereka pasti memiliki jeragat jua.



Penggunaan Kosmetik - Pemakaian bahan solekan dan produk krim kecantikan pada masa kini adalah sesuatu perkara yang menjadi rutin harian dan keperluan. Tidak ada masalah untuk mereka yang memakai bahan-bahan kosmetik tapi perlu ingat bahawa terdapat bahan kosmetik yang berbahaya dan tidak sesuai dengan semua jenis kulit akan menyebabkan kulit pemakai mengalami jeragat





SCHADA BEAUTY & SPA MENAWARKAN RAWATAN JERAGAT KHAS UNTUK MEREKA YANG HENDAK SELESAIKAN MASALAH KULIT MEREKA

Rawatan jeragat SCHADA BEAUTY & SPA






Video di dalam proses rawatan jeragat oleh founder SCHADA BEAUTY & SPA, Puan Schada



Jika ingin mendapatkan rawatan jeragat di SCHADA BEAUTY & SPA boleh hubungi 0198196019


Jika ingin mendapatkan rawatan jeragat di SCHADA BEAUTY & SPA boleh hubungi 0198196019


Jika ingin mendapatkan rawatan jeragat di SCHADA BEAUTY & SPA boleh hubungi 0198196019





No comments:

Post a Comment

Tebus rawatan kuku (manicure express ) secara PERCUMA

TEBUS RAWATAN MANICURE EXPRESS PERCUMA   Sila whatsapp maklumat diri anda  +6019- 8196019 untuk menebus rawatan manicure express secara...