Wednesday, July 10, 2019

KELEBIHAN SWEDISH MASSAGE



Baik untuk : Permulaan urutan, melegakan stress atau tekanan, relaxing, melegakan kejang atau ketegangan otot
Terapi urut Sweedish adalah antara urutan terawal . Salah satu matlamat urutan Swedish adalah untuk melegakan stress dan relax kan badan. Terapi Urut Seden ini sangat bermanfaat untuk meningkatkan tahap oksigen dalam darah,mengurangkan toksin otot,meningkatkan peredaran darah sambil mengurangkan ketegangangan badan.
Satu kajian yang dijalankan oleh Pusat Kebangsaan Perubatan Komplementari dan Alternatif, dan diterbitkan di The New York Times, mendapati bahawa sukarelawan yang menerima urutan 45 minit Sweden mengalami penurunan yang signifikan dalam tahap kortisol hormon stres, serta arginine vasopressin-a hormon yang boleh menyebabkan peningkatan kortisol. Sukarelawan juga mengalami peningkatan bilangan limfosit, sel darah putih yang merupakan sebahagian daripada sistem imun, dan peningkatan dalam sel-sel imun yang boleh membantu melawan selesema.
Teknik urutan ini adalah asas kepada terapi urutan relaxing, dan perkara yang sinonim apabila orang menyebut perkataan “urutan”. Urutan Swedish menggunakan kombinasi teknik-teknik ini:
1.      Efffleurage
2.      Petrissage
3.      Perselisihan (friction)
4.      Tapotement

Teknik urut tambahan Sweden termasuk tekanan pekeliling yang digunakan oleh tangan dan telapak tangan, kikir, mengetuk seperti menoreh, membongkok dan meregangkan. Sebelum dan semasa sesi urut anda, komunikasi digalakkan dengan ahli terapi urut profesional anda supaya urut anda disesuaikan dengan keperluan khusus anda.



No comments:

Post a Comment

Tebus rawatan kuku (manicure express ) secara PERCUMA

TEBUS RAWATAN MANICURE EXPRESS PERCUMA   Sila whatsapp maklumat diri anda  +6019- 8196019 untuk menebus rawatan manicure express secara...